Brak dostępu do usług telefonii bezprzewodowej na terenie ROD „Olszanka” w Olszance.
12.03.2021

Szanowni Działkowcy,
kierując się troską o bezpieczeństwo użytkowników działek w Ogrodzie Olszanka II, ich rodzin oraz gości, Zarząd ROD Olszanka postanowił podjąć kroki mające na celu zmobilizować instytucje państwowe oraz samych operatorów GSM do podniesienie jakości świadczenia, a w niektórych przypadkach, dostarczenia usług telekomunikacyjnych w obszarze ogrodu nr II.
Sam fakt braku możliwości szybkiego wezwania służb ratowniczych oraz braku dostępu do powiadomień RCP (Rządowe Centrum Bezpieczeństwa) jest dla członków naszej społeczności dużym zagrożeniem. Dodatkowo w okresie pandemii wymuszającej izolację oraz prace zdalną, brak dostępu do podstawowych, w obecnym czasie, usług telekomunikacyjny jest również dużą uciążliwością.
Ze swojej strony, Zarząd ROD podjął następujące kroki:
- Wystosował petycję do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej – link.
- Wystosował pisma do czterech największych operatorów GSM w Polsce: Orange Polska S.A., T-Mobile Polska S.A., Polkomtel Sp. z o.o. (PlusGSM) oraz do P4 Sp. z o.o. (PLAY). – linki w nazwach
- Wezwał Zarząd Okręgu Pomorskiego PZD oraz Krajową Radę PZD o udzielenie wsparcia dla petycji do UKE i pism do operatorów. – linki w nazwach
- Opracował wzory reklamacji abonenckich ORANGE, T-MOBILE, PLUS, PLAY. – linki w nazwach
W związku z punktem nr 4, Zarząd ROD zwraca się z prośbą o wsparcie akcji przez działkowców, członków ich rodzin, oraz Waszych gości odwiedzających Nasz Ogród. Serdecznie prosimy również o podobne wsparcie drugą część naszej społeczności, czyli działkowców z ogrodu Olszanka I.
Zaangażowanie wyżej wspomnianych osób polegałoby na przesłaniu reklamacji do swojego operatora (mailem, pocztą lub przez formularze zgłoszeniowe WWW) na podstawie przygotowanych wzorów:
Wzór przygotowany jest dla działkowca ROD Olszanka, natomiast inne osoby mogą wprowadzić zmiany w treści, wskazujące na charakter ich wizyt na Naszych Działkach.
Zgodnie z zasadą, w ilości siła, mamy nadzieję, że w ramach zaproponowanych działań, któryś z czterech operatorów odpowie pozytywnie na apel, a Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz organy PZD odpowiednio wzmocnią nasz przekaz.
Zarząd ROD Olszanka